Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

Kierowca autobusu poszukiwany

22 11.2018
22.11.2018 00.08 Ogólnopolskie Autobusy

O kłopotach z pozyskaniem motorniczych pisaliśmy w zeszłym tygodniu, podobnie jest niestety z zatrudnieniem nowych kierowców autobusów. Praktycznie wszyscy operatorzy odczuwają ich brak i prowadzą nabór kandydatów. Organizowane są szkolenia, a MPK Łódź rozpoczęło nawet kampanię promocyjną. Pierwsze, bardzo udane klipy z udziałem samych kierowców można już obejrzeć w Internecie.

 

Rozpoczynamy kampanię promującą pracę kierowcy autobusu – czytamy na profilu FB MPK-Łódź - Nie da się ukryć, że na rynku pracy brakuje osób z uprawnieniami do prowadzenia autobusów, a wkrótce spora część kierowców MPK – Łódź może odejść na emeryturę. Dlatego od lutego 2017 r. Spółka organizuje szkolenia dla przyszłych kierowców. W tym roku do pracy przyjęto 129 osób, z czego 90 proc. to uczestnicy kursów organizowanych przez MPK – Łódź. Z kolei w ubiegłym roku przyjęto do pracy 106 osób.

Pomimo przyjęcia w ostatnich dwóch latach 235 nowych prowadzących, którzy obecnie stanowią ponad jedną czwartą załogi w zajezdniach autobusowych, MPK – Łódź brakuje około 70 kierowców. Głównie z tego powodu, że sporo prowadzących przechodzi na emeryturę, a grupa ta będzie się szybko powiększać. Aż 282 kierowców autobusów na 1078 zatrudnionych ma powyżej 55 lat. W tym w grupie między 55 a 60 rokiem życia są 234 osoby.

Żeby przekonać łodzian do podjęcia pracy jako kierowca autobusu, MPK – Łódź przygotowało specjalną kampanię. Głównie kierowana jest do osób, które zamierzają się przebranżowić, ponieważ dotychczasowa praca nie spełnia ich oczekiwań. Nikt nie będzie bardziej wiarygodny dla osób z zewnątrz niż kierowcy MPK - Łódź - mówi Prezes Zbigniew Papierski - dlatego to oni zostali głównymi bohaterami kampanii. W marcu ogłoszono nabór do kampanii, zgłosiło się 38 chętnych, z czego na dalsze rozmowy zaproszono 36 osób, bo podstawowym kluczem przy weryfikacji zgłoszeń była nienaganna praca. Wybrano nie tylko te osoby, które wcześniej wykonywały inny zawód, ale ostatecznie postanowiły zostać kierowcą autobusu komunikacji miejskiej. Twarzą kampanii zostały osoby z ciekawym hobby, którym praca
w MPK – Łódź umożliwia rozwijanie pasji.

Wizerunki bohaterów kampanii zostały umieszczone na ośmiu autobusach, do tego widnieją one na ponad 300 plakatach umieszczonych w autobusach i tramwajach. Natomiast w ok. 40 autobusach na uchwytach znajdujących się przy poręczach zostały umieszone zalety pracy w MPK – Łódź, m.in.: bogaty pakiet socjalny, konkurencyjne zarobki czy umowa o pracę. Poza tym ośmiu kierowców zagrało w spotach, które emitowane będą w Kinie Helios, na monitorach w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz na blisko 150 ekranach LCD w łódzkich autobusach i tramwajach. Kampanię uzupełnią również spoty radiowe.   

Podobny deficyt kierowców jest także w innych miastach Polski. Nabory ogłaszają np. jeżdżące na zlecenie KZK GOP Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Katowicach i Sosnowcu, MPK Kraków, czy Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Co proponuje się kandydatom na kierowców miejskich autobusów? Bezpłatne szkolenie, stabilną pracę, pakiet socjalny i wynagrodzenie na poziomie ok. 4 800 zł brutto (w Warszawie i Gdańsku), bądź stawkę godzinową z premią ok. 15 – 17 zł brutto (w Katowicach i Sosnowcu).

Zdjęcie: FB MPK-Łódź Traffic

 

Share