Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

Nowa zajezdnia w Łodzi już otwarta

09 10.2020
09.10.2020 21.37 Łódź Autobusy

Dobiegła końca modernizacja zajezdni Limanowskiego w Łodzi. Udało się ukończyć ją zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem. Koszt inwestycji to 63,5 mln zł netto. Z nowej zajezdni już korzysta 650 pracowników, w tym 520 kierowców autobusów. Wkrótce przeprowadzi się do niej 65 pracowników Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych, który dotychczasową siedzibę miał przy ul. Tramwajowej – informuje MPK-Łódź.

Blisko 600 osób zaangażowanych w budowę, przy której wykorzystano 2 miliony betonowych kostek brukowych, 320 tys. kg stali, 4 km rur czy 8 km przewodów – czytamy na stronie inwestora. Za inwestycję, która rozpoczęła się w maju 2018 r. odpowiedzialna była firma ALSTAL.

W nowej hali powstało 25 stanowisk do obsługi autobusów. Docelowo ma być w niej serwisowanych 200 pojazdów. W budynku znajduje się również nowoczesna myjnia, warsztaty, magazyny i stacja kontroli pojazdów – informuje MPK Łódź -  Z halą sąsiaduje dwupiętrowa część administracyjno-socjalna zajezdni (pow. użytkowa ok. 7 557 m kw.), w której oprócz biur znajduje się m.in. dyspozytornia, pomieszczenia socjalne dla kierowców oraz 130 mechaników. Przeprowadzka pracowników do nowego budynku, którego koszt to ok. 30 mln zł netto, zakończyła się w styczniu 2020 r.

Wkrótce do kolejnego, nowego budynku w Zajezdni Limanowskiego przeprowadzą się pracownicy Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych. Koszt budowy ich nowej siedziby to ok. 4,1 mln zł netto. Znajdują się w nim pomieszczenia biurowe, socjalne, techniczne oraz myjnia. Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych dysponuje 21 pojazdami, które stacjonować będą pod nową wiatą. Docelowo pomieści ona 28 aut. Budynek ZPON sąsiaduje z nowoczesną stacją paliw (koszt budowy ok. 2,1 mln zł netto) oraz nową portiernią (koszt budowy ok. 1,2 ml zł netto). Żeby wzmocnić grunty pod budowę budynku ZPON z wiatą oraz nowej hali wykonano prawie 1000 kolumn zagłębionych w gruncie od ok. 4 do 10 m. Wiąże się to z tym, że teren zajezdni znajduje się w dolinie rzecznej, a dawniej w jej miejscu płynęła rzeka Bałutka.

Nowa Zajezdnia MPK przy ul. Limanowskiego w liczbach:
- 522 kierowców autobusów
- 13 dyspozytorów
- 90 pracowników serwisu
- 168 brygad w ruchu w szczycie komunikacyjnym
- 143 brygady poza szczytem komunikacyjnym
- 110 autobusów przegubowych
- 81 autobusów 12- metrowych
- 21 autobusów 21 – metrowych
- 2 mln kostek betonowych – wykorzystano do utwardzenia dróg i placów
- 320 tys. kg stali – wykorzystano do konstrukcji nowo wybudowanych obiektów
- 4 km rur - wykorzystano do nowych odcinków sieci wodno – kanalizacyjnej
- 8 km przewodów - wykorzystano do zewnętrznej i podziemnej sieci instalacji elektrycznej
- 600 osób - zaangażowanych było w budowę zajezdni, to około 100 podwykonawców, dostawców i kooperantów zatrudnionych przez generalnego wykonawcę

Źródło/foto: MPK-Łódź

Share