Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

Elektrobusy MZA zyskają nowe ładowarki

19 09.2019
19.09.2019 11.05 Warszawa Autobusy

Kolejny krok na drodze do elektromobilnej rewolucji w Warszawie. Otwarto oferty, w organizowanym przez Miejskie Zakłady Autobusowe przetargu na system ładowarek zajezdniowych. Na zajezdniach „Woronicza”, „Ostrobramska” i „Stalowa” powstanie w sumie 65 ładowarek wtyczkowych typu plug-in oraz trzy napowietrzne, pantografowe.

Do przetargu zgłosiły się cztery firmy, które zaproponowały następujące oferty:

Medcom – część pierwsza (65 ładowarek plug-in) – 7.843.095,00 złotych brutto, część druga (trzy ładowarki pantografowe) – 1.557.918,00 złotych brutto

Technitel Polska SA – część pierwsza – 7.541.560,65 złotych brutto

EkoEnergetyka  Sp. z o.o. – część pierwsza – 5.409.622,20 złotych brutto, część druga – 1.255.166,93 złotych brutto

Konsorcjum Innogy Polska Solutions Sp. z o.o., Innogy Polska SA – część pierwsza – 6.141.787,40 złotych brutto

System ładowarek zajezdniowych ma zapewnić efektywne ładowanie dla pojazdów z mega przetargu stołecznej Spółki na zakup aż 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Autobusy te będą dostarczane w latach 2020-21 i zostaną skierowane do obsługi wszystkich linii poruszających się po Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu. Dzięki temu najbardziej reprezentacyjny odcinek Traktu Królewskiego stanie się wolny od pojazdów spalinowych. Dodatkową zaletą autobusów elektrycznych będzie niezwykle cicha praca ich silników.

System ładowarek zajezdniowych to 65 urządzeń wtyczkowych typu plug-in o mocy 60 kilowatów każde, a także trzech urządzeń napowietrznych do szybkiego ładowania za pomocą pantografu. W ich przypadku moc wynosi po 400 kilowatów każde. Pierwszych 15 ładowarek plug-in zostanie zainstalowanych w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy, a ostatnie dwa miesiące później.

Ładowarki pantografowe pojawią się w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.

Poza systemem ładowania zajezdniowego powstanie też sieć ładowarek ulicznych zlokalizowanych na pętlach w różnych rejonach miasta. Miejskie Zakłady Autobusowe już w lipcu podpisały umowę na 20 urządzeń z możliwością rozszerzenia o kolejne.

Źródło: MZA w Warszawie

Share