Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

GAiT odebrał 48 nowych Mercedesów Citaro

03 06.2020
03.06.2020 00.10 Gdańsk Autobusy

48 nowych, ekologicznych Mercedesów Citaro wyjechało na ulice Gdańska. Od teraz gdańskie linie obsługiwać będzie łącznie 115 nowoczesnych ekologicznych autobusów, o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI, Mercedes Citaro. – czytamy na stronie spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje - Wcześniej w latach 2016 – 2019 spółka GAiT zakupiła 67 autobusów tej marki.

– Przekazujemy do eksploatacji 48 nowych autobusów Mercedes Benz Citro – czyli naszego flagowego modelu autobusu miejskiego. – powiedział podczas uroczystości przekazania pojazdów Artur Konarski, prezes EvoBus Polska - Ogromnie się cieszymy, że te bezpieczne, ekologiczne, nowoczesne i ekonomiczne autobusy trafią również na ulice Gdańska – podkreślił.

Mercedesy Citaro to nowoczesne ekologiczne autobusy, o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI. Wszystkie pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżujących z wózkami dziecięcymi. W pojazdach zamontowano także funkcję przyklęku, dzięki której bok pojazdu będzie można obniżyć o 60 mm, co znacznie ułatwia wejście i wyjście z pojazdu. Każdy z pojazdów wyposażony jest w system klimatyzacji o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej tj. częste otwieranie drzwi – czytamy w komunikacie GAiT.

Komora silnika i komora dodatkowego urządzenia grzewczego wyposażone są w automatyczne urządzenia detekcji i gaszenia pożaru. Każdy z autobusów wyposażony jest w system monitoringu wizyjnego i system zliczający pasażerów. W kabinach kierowców zamontowane są defibrylatory AED. Korzystanie z nich jest bezpieczne i dla ratownika, i dla poszkodowanego. Defibrylator sam automatycznie analizuje pracę serca w ciągu kilku sekund, jeśli serce bije chaotycznie, aparat „rekomenduje” wstrząs terapeutyczny i „prowadzi” akcję ratowniczą; jeśli urządzenie nie wykryje takiej potrzeby, nie poda wstrząsu terapeutycznego ale podpowie dalsze działania. Dane statystyczne pokazują, że szansa na uratowanie życia człowieka, gdy podejmie się akcję ratunkową z użyciem AED, wynosi 70%.

– To pojazdy absolutnie z najwyższej półki, również ekologicznej. Wszystkie spełniają normę Euro Diesel VI, a nawet w znaczący sposób ją przekraczają w sensie pozytywnym – podkreśla Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Ciekawy jest też sposób pozyskania nowych pojazdów. Autobusy dzierżawione są przez spółkę GAiT od Konsorcjum Firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o.

– Istotą popularnego obecnie modelu dzierżawy jest przede wszystkim objęcie nią kosztów i prac związanych z utrzymaniem technicznym pojazdów przez cały okres najmu – podkreśla Maciej Lisicki, prezes GAiT. – Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy bez konieczności angażowania w to pracowników GAiT i – co też ważne – zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. To ważny aspekt. Dzierżawa jest tu doskonałym rozwiązaniem – dodaje prezes GAiT.

Serwis w ramach umowy dzierżawy obejmuje: obsługę techniczną – przeglądy codzienne i okresowe; naprawy eksploatacyjne; naprawy komponentów, które uległy awarii w trakcie eksploatacji autobusów; naprawy powypadkowe; naprawy będące następstwem wandalizmu; naprawy będące następstwem uszkodzeń wynikających z błędów eksploatacji autobusów, czynności związane z aktualizacją bądź zmianą oprogramowania.

Obecnie GAiT dzierżawi łącznie 48 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 29 autobusów standardowych (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i 6 typu midi (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K), wraz z wyposażeniem elektronicznym, niezbędnym oprogramowaniem oraz z licencjami. Dostarczone pojazdy są ustandaryzowane pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz kompletacji wyposażenia dla danego typu. Posiadają tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej – informuje Spółka.

Koszt ośmioletniej dzierżawy pojazdów wraz z ich utrzymaniem technicznym to ponad 117 mln zł brutto (95,4 mln zł netto). Kwota ta wypłacana będzie przez spółkę GAiT dostawcy w rozliczeniu comiesięcznym.

 

Źródło: GAIT Sp. z o.o.

 

 

 

 

 

 

 

 

Share