Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

GAiT zasila swoją flotę nowymi Mercedesami

21 04.2020
21.04.2020 10.36 Gdańsk Autobusy

Flotę Gdańskich Autobusów i Tramwajów zasiliło 30 nowoczesnych ekologicznych Mercedesów Citaro. Łącznie spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje dzierżawić będzie 48 takich pojazdów.

Do ruchu włączonych zostało 20 dzierżawionych pojazdów. Siedem kolejnych odebrano i niebawem wyjadą na trasy. Trwają procedury odbiorcze kolejnych trzech. W tym tygodniu dotrze następnych sześć pojazdów. Kolejne z zamówionych pojazdów będą sukcesywnie dostarczane i włączane do ruchu – czytamy na stronie GAiT.

Łącznie Gdańskie Autobusy i Tramwaje dzierżawić będą 48 Mercedesów Citaro, w tym 29 autobusów standardowych (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i 6 typu midi (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K), wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnym oprogramowaniem oraz z licencjami. Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu oprócz procedur odbiorowych, są one wyposażane w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są także komunikaty oraz piktogramy zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów – ZTM.  

Spółka GAiT dzierżawi nowe autobusy od Konsorcjum Firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o. Koszt ośmioletniej dzierżawy pojazdów wraz z usługami utrzymania technicznego to ponad 117 mln zł brutto.
– Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania – komentuje Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas – dodaje Piotr Borawski.
– Atutem i główną ideą dzierżawy, jako bardzo popularnego dziś rozwiązania, jest zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej – mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. – Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy bez konieczności angażowania w to pracowników GAiT i – co też ważne – zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. To ważny kontekst. Dzierżawa jest tu doskonałym rozwiązaniem.

Pełny tekst na stronie: https://www.gait.pl/aktualnosci/nowe-autobusy-na-gdanskich-ulicach/

Źródło: GAiT

Fot.: archiwum PZPTP

Share