Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

„Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”

21 11.2018
21.11.2018 20.51 Warszawa Autobusy

Dziś - w Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień na ulice Warszawy wyjechał autobus specjalnej linii promujący piątą odsłonę kampanii społecznej Akcja „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, która potrwa przez cały następny rok. W taborze Warszawskiego Transportu Publicznego (autobusach, tramwajach, metrze i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej) pojawiły się doskonale znane warszawiakom monstery:  Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant, Knyszojad Smrodliwy, Kłapodziób Wylewny, Zastawiacz Olbrzymi, Siedziołek Przyciężki, Rozpychacz Wybredny, Oknogap Permanentny, do grona których dołączył Agresor Vulgaris. Nie zabrakło także Giganta Komunikacji Miejskiej, wskazującego właściwe zachowania współpasażerom.

- Mamy już nowoczesny tabor, ale w podróży oprócz komfortu czy punktualności liczy się także szacunek dla prywatności innych i wzajemna życzliwość. O tych jakże ważnych aspektach podróżowania przypomina właśnie nasza kampania – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Autobus linii „Kierunek życzliwość” kursował na trasie Konwiktorska - pl. Unii Lubelskiej. Oczekujących na przystankach witano i wręczano im drobne upominki. Najmłodsi pasażerowie otrzymywali upominki, a dorośli – słodycze.

Komunikacja miejska to najchętniej wybierany środek transportu w stolicy. Autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponad miliard pasażerów rocznie. Warszawiacy podróżują dziś bezpiecznie, szybko i w komfortowych warunkach. W ciągu ostatnich dwunastu lat na ulice wyjechało 311 nowych tramwajów, 1167 autobusów (w tym pojazdy z napędem hybrydowym, elektrycznym i  gazowym), 35 pociągów metra Inspiro i 28 pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.  Wszystkie linie autobusowe są już obsługiwane przez pojazdy niskopodłogowe, rośnie również liczba niskopodłogowych tramwajów.

Mieszkańcy wystawiają wysokie oceny komunikacji miejskiej. W 2018 roku jej funkcjonowanie jako dobre oceniło 82 proc. respondentów „Barometru Warszawskiego”. Warszawiacy cenią sobie: czas jazdy (17 proc.), zasięg (15 proc.) i częstotliwość kursowania (14 proc.). A przeszkadza im m.in. brak kultury osobistej ze strony pasażerów (5 proc.) czy kierujących pojazdami (2 proc. badanych).

Do wzajemnej życzliwości w komunikacji oprócz plakatów będą nakłaniały m.in. filmy i spoty. Organizatorami akcji są: Urząd m.st. Warszawy, Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego.

Fot. Rafał Motyl/UM/MZA

Share