Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

Kraków inwestuje w zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie

04 06.2019
04.06.2019 10.22 Kraków Tramwaj

 

Zajezdnia tramwajowa MPK Kraków w Nowej Hucie przechodzi mocne przeobrażnia. Właśnie zakończył się pierwszy etap budowy torów postojowych. Już w przyszłym roku będą one służyć nowym niskopodłogowym tramwajom firmy Stadler.

1 czerwca Prezes Zarządu MPK SA, Rafał Świerczyński, w obecności Prezydenta Miasta Krakowa, Jacka Majchrowskiego, wręczył przedstawicielowi generalnego wykonawcy, Jackowi Lechowi z Budmiexu, oficjalny dokument przekazania terenu budowy pod kolejny etap inwestycji.

Od poniedziałku ruszyły prace przy budowie kolejnych czterech torów postojowych dla tramwajów.

- Inwestycje w tej nowohuckiej zajezdni będą kontynuowane przez najbliższe lata. W planach jest bowiem budowa nowej hali obsługi tramwajów, przebudowa torów oraz budowa zadaszenia nad torami postojowymi. Na dachu hali będą zamontowane panele fotowoltaiczne, a energia, która będzie z nich pozyskiwana ma wystarczyć do zaspokojenia wszystkich potrzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zaplecza obiektu. Ogłaszam to wszystko z dużą satysfakcją, bo w tym roku świętujemy przecież 70-lecie Nowej Huty, a ta zajezdnia służy przede wszystkim tej części Krakowa – powiedział Jacek Majchrowski, prezydent Miasta Krakowa.

Inwestycje realizowane w zajezdni tramwajowej Nowa Huta to kontynuacja działań krakowskiego przewoźnika, których celem jest nie tylko poprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska.

- Tylko w ostatnich kilku latach na modernizację Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie MPK wydało prawie 50 mln zł. Oddając do eksploatacji w 2017 roku halę obsługi tramwajów z nowoczesną myjnią zadbaliśmy o to, aby funkcjonował w niej zamknięty obieg z wykorzystaniem wody deszczowej z oczyszczalnią. Teraz planujemy wydać podobną kwotę ok. 50 mln zł na rozbudowę infrastruktury dbając o to, aby energia potrzeba dla funkcjonowania tej zajezdni pochodziła z odnawialnych źródeł – podkreślił Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

Przypomnijmy, że pierwsze prace nad koncepcją i projektem przebudowy zajezdni w Nowej Hucie rozpoczęły się w 2012 roku. Pięć lat później w lutym 2017 roku zaczęła funkcjonować hala obsługi tramwajów z nowoczesną ogrzewaną myjnią i system dystrybucji piasku. W tym samym roku został także oddany budynek hali z tokarką podtorową, dzięki której pracownicy MPK mogą dbać o odpowiednią jakość powierzchni obręczy kół tramwajowych. 1 czerwca 2019 roku oficjalnie zakończyła się realizacja I etapu budowy torów postojowych, w ramach którego powstały cztery tory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacja trakcyjna, która będzie służyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych o mocy przyłączeniowej 2500kW. Stoją już też pierwsze słupy, które w przyszłości będą podtrzymywały dach nad torami postojowymi.

Share