MPK-Łódź rozpoczyna modernizację Zajezdni Limanowskiego, która powstała w 1971 r. Właśnie podpisano umowę na gruntowną przebudowę obiektu.
Dotychczasowe hale przeglądowo – naprawcze oraz budynek biurowy zostaną wyburzone. Za budowę nowych obiektów odpowiedzialne będzie konsorcjum ALSTAL Grupa Budowlana Spółka z o.o. i AGB Budownictwo Spółka z o.o.
- Po zakończeniu inwestycji będą tu zdecydowanie lepsze warunki do pracy. Liczę na dobrą współpracę, ponieważ zadanie jest niezwykle trudne. Zadanie ma być wykonane w 24 miesiące, a przez cały ten czas zajezdnia będzie funkcjonować - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.
Codziennie z zajezdni wyjeżdżać będzie z na trasy 180 autobusów. Wartość umowy z wykonawcą to 73,7 mln zł. Całkowity koszt inwestycji to ok. 80 mln zł brutto. Prace budowalne będą przebiegać w następujących etapach :
1.Wyburzenie budynku biurowego pochodzącego z 1971 r.
2.Wyburzenie małej hali przeglądowej.
3.Przygotowanie terenu pod pola odstawcze dla autobusów przy ul. Limanowskiego (w miejscu obecnego parkingu samochodów osobowych i starego biurowca).
4.Rozpoczęcie budowy nowej hali serwisowej, w której mają być dokonywane przeglądy pojazdów, a do tego autobusy będą tam myte i naprawiane, w samej hali serwisowej przewidziano 25 stanowisk do obsługi pojazdów MPK – Łódź, w tym:
- myjnię
- budynek będzie mieścił również stację kontroli pojazdów i część administracyjną , dlatego powstaną w nim jeszcze warsztaty, magazyny, dyspozytornia, pomieszczenia dla kierowców oczekujących na pracę, stołówka, szatnie oraz biura
- docelowo w hali serwisowanych będzie 200 autobusów
- pomieszczenia socjalne przewidziane są dla 500 kierowców (maksymalnie 60 pracowników na godzinę) oraz 130 mechaników (maksymalnie 40 pracowników na zmianę)
5.Rozpoczęcie budowy wiaty dla 76 autobusów elektrycznych.
6.Oddanie do użytku nowej hali serwisowej.
7.Wyburzenie starej hali przeglądowo – naprawczej.
8.Wykonanie portierni od strony ul. Limanowskiego.
9.Budowa stacji paliw.
10.Budowa siedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz wiaty dla 28 busów ZPON, w budynku znajdzie się:
- dyspozytornia z punktem obsługi klienta
- szatnie pracownicze dla 63 osób
- jadalnia z aneksem kuchennym
- pomieszczenia techniczne i teleinformatyczne
- pomieszczenia biurowe
- myjnia
11.Rozbiórka obecnej stacji paliw.
12. W trakcie realizacji ww etapów nastąpi sukcesywna rozbiórka istniejącej nawierzchni zajezdni, a następnie wykonane zostanie nowe uzbrojenie podziemne i budowa nawierzchni z kostki betonowej.
ALSTAL Grupa Budowlana jest jedną z największych polskich firm świadczących kompleksowe usługi budowlane. Posiada ponad czterdziestoletnie doświadczenie w projektowaniu i generalnym wykonawstwie inwestycji z zakresu budownictwa ogólnego. Specjalizuje się w budowie centrów biurowych, osiedli mieszkaniowych, obiektów dla wojska, realizacji publicznej infrastruktury sportowej.