Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

MPK Łódź buduje nową halę

24 07.2018
24.07.2018 00.27 Łódź Autobusy

W Łodzi trwa budowa nowej hali do serwisowania niskopodłogowych wagonów w Zajezdni Telefoniczna. Budynek został już wykonany w 40 procentach.

– Tempo prac jest jak najbardziej zadowalające, zgodne z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Mamy nadzieję, że wykonawca w terminie kontraktowym, a jest to październik tego roku, ukończy roboty budowlane i przez kolejne dwa miesiące będą trwały odbiory oraz uzyskiwanie decyzji na użytkowanie – mówi Iwona Zatorska-Sytyk, dyrektor ds. Inwestycji Strategicznych i Funduszy Zewnętrznych w MPK-Łódź.

Jak podkreśla dyrektor Zatorska-Sytyk, nowa hala będzie bardzo nowoczesna. – Wyposażona będzie w szereg automatyki i elektroniki. W tej hali serwisowane będą nowe pesy, które również pozyskujemy w ramach środków Unii Europejskiej – zaznacza dyrektor.


Koszt inwestycji, realizowanej przez firmę Inkomet, to około 11 mln zł. Natomiast dofinansowanie z RPO Województwa Łódzkiego wynosi 74 procent. Nowa hala znacznie usprawni prace zajezdni, bo w obecnej hali przeglądowo-naprawczej do serwisowania tramwajów niskopodłogowych dostosowane są tylko dwa stanowiska. Co ważne, stara hala jest dostosowana do typu wagonów 805Na.

– Poprzedni typ wagonów, do których hala jest dostosowana, ma całą aparaturę pod wagonem, a nowoczesne wagony całą aparaturę mają na dachu – wyjaśnia Stanisław Galia, kierownik zajezdni Telefoniczna. – Dotychczas mieliśmy dwa stanowiska do obsługi tramwajów niskopodłogowych, w nowej hali pozyskamy dodatkowe dwa plus stanowiska do obsługi części mechanicznej wagonów. W hali będzie też jednej tor, na którym będziemy mogli podnosić dwa wagony jednocześnie i cztery wydzielone stanowiska do drobnych napraw blacharsko-lakierniczych.

Łącznie w hali powstanie pięć torów wyposażonych w 10 stanowisk przeglądowo-naprawczych.

Budowa hali to nie jedyna inwestycja realizowana obecnie w Zajezdni Telefoniczna.

– Na terenie zajezdni równolegle prowadzone są dwie kolejne inwestycje, jak budowa podstacji trafo, bo nowa hala wymaga nowego zasilania. Budowane są również tory wjazdowe i wyjazdowe z nowej hali – zaznacza Iwona Zatorska-Sytyk. 

Share