MPK Lublin testuje elektryczny, czeski autobus spółki SOR. Testy rozpoczęły się w środę, 17 kwietnia br. i potrwają do końca miesiąca.
Elektryczny SOR EBN11 ma 11 metrów długości i troje drzwi, które otwierają się na zewnątrz. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie drzwi drugich i trzecich blisko siebie. Autobus jest niskopodłogowy i wyposażony w monitoring. To pojazd w pełni ekologiczny, charakteryzuje się zerową lokalną emisją tlenków, a równocześnie jego użytkowaniu towarzyszy zdecydowanie niższy poziom hałasu. W autobusie zastosowano silnik asynchroniczny trakcyjny TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty. Ich pojemność to 172 kWh. Średni czas ładowania baterii to 6-8 h. Autobus na jednym ładowaniu może przejechać ok. 150 km. Pojazd może zabrać na pokład 76 pasażerów - ma 27 miejsc siedzących i 49 stojących.
Autobus podczas testów będzie obsługiwać rozkłady szczytowe m.in. linii nr: 155, 159 i 160.
Wcześniej elektryczny SOR był testowany m.in. w Oświęcimiu, Częstochowie, Czechowicach-Dziedzicach, Cieszynie i w Łomiankach. Po testach w Lublinie będzie wozić mieszkańców Siedlec.