Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

MZA rozstrzyga kto zbuduje sieć ładowarek w Warszawie

25 04.2019
25.04.2019 16.09 Warszawa Autobusy

Cztery firmy chcą zbudować dla Miejskich Zakładów Autobusowych sieć ładowarek ulicznych. Dzięki nim 160 autobusów elektrycznych sprawnie obsłuży warszawiaków, a z Traktu Królewskiego znikną pojazdy napędzane olejem napędowym. Pierwsze urządzenia mają być gotowe w ciągu 11 miesięcy od daty podpisania umowy.

Zgodnie z zapisami specyfikacji przetargowej na ulicach Warszawy pojawi się 20 punktów ładowania autobusów elektrycznych. 18 z nich będzie miało moc 400 kW, dwa pozostałe o połowę mniejszą. Sześć stanowisk pojawi się na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.

 

Oferty w przetargu złożyły następujące firmy:

- Medcom – 9.708.144 złotych brutto

- APS Energia – 9.830.652 złotych brutto

- Siltec – 19.901.400 złotych brutto

- Ekoenergetyka – 8.319.720 złotych brutto

 

Pierwsze urządzenia mają być oddane przez wykonawcę w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy, ostatnie zaś w ciągu 24 miesięcy. W przetargu istnieje możliwość rozszerzenia zamówienia o siedem kolejnych urządzeń: po dwa na placu Piłsudskiego i Natolinie Północnym oraz po jednym na Bielańskiej, Lotnisku Chopina i placu Trzech Krzyży.

Zakup ładowarek jest częścią projektu zakupu 130 autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych (zakup autobusów jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko).

 

Zgodnie z założeniami władz miasta i zarządu MZA zakupy autobusów elektrycznych pozwolą na wyeliminowanie z Traktu Królewskiego, najbardziej reprezentacyjnej ulicy stolicy, pojazdów spalinowych. Do końca 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają mieć w sumie 160 bezemisyjnych autobusów elektrycznych i 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych.

Share