Społeczna kampania informacyjna „Europa to TY”, zachęcającą mieszkańców Warszawy do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego, ruszyła zgodnie z zapowiedziami w warszawskich autobusach. Kampanię zorganizowały Fundacja im. Roberta Schumana wspólnie z Miejskimi Zakładami Autobusowymi.
W 10 stołecznych autobusach linii 222 pojawiły się lustra, w których mieszkańcy Warszawy zobaczą swoje odbicie – wizerunek osoby, która ma realny wpływ na przyszłość Europy.
Celem kampanii jest budowanie poczucia współodpowiedzialności za przyszłość europejskiej demokracji. Każdy z nas ma realny wpływ na przyszłość Europy, a każdy głos ma ogromne znaczenie.
26 maja Europejczycy wybiorą 705 posłów, którzy będą reprezentować nas w najbliższej kadencji Parlamentu Europejskiego, a aż 52 miejsca będą przysługiwać przedstawicielom, na których zagłosują Polacy. Parlament Europejski ma charakter ponadnarodowy, a jego członkowie reprezentują bezpośrednio interesy obywateli Unii, a nie poszczególnych państw członkowskich. Parlament pełni bardzo istotne funkcje, m.in.: ustanawia budżet UE, ale również doradza w kwestiach polityki zagranicznej, wolności i sprawiedliwości.
„Miejskie Zakłady Autobusowe od kilku lat współpracują z Fundacją Schumana w celu promowania i wspierania wartości europejskich. Kampania „Europa to TY” to jeden z przykładów tej współpracy – mówi rzecznik MZA, Adam Stawicki.
„Unia Europejska od lat dofinansowuje tysiące projektów, które przynoszą realną korzyść Polsce, podnoszą jakość życia obywateli, pobudzają wzrost gospodarczy oraz te, które wpływają na estetykę, ekologię oraz funkcjonalność naszego miasta. Nie zawsze mamy świadomość, że w naszej okolicy realizowane są projekty finansowane z funduszy unijnych, a to właśnie dzięki unijnym dotacjom, co roku wdrażamy innowacyjne rozwiązania w trosce o środowisko i komfort pasażerów. Kampania „Europa to Ty” zachęca warszawiaków do wzięcia aktywnego udziału w demokracji.”– przekonuje Marzena Myszkowska, Członek Zarządu ds. Nadzoru Ruchu MZA.