Zarząd MPK SA w Krakowie już po raz dziesiąty wyróżnił najlepszych pracowników wśród motorniczych i kierowców MPK wręczając im specjalne odznaki „Lidera Jakości”.
W tym roku te wyróżnienia trafiły do pięciu osób. Odznaki „Lidera Jakości” otrzymali: Robert Lachman z zajezdni autobusowej Bieńczyce, Krzysztof Górnisiewicz z zajezdni autobusowej Płaszów, Krzysztof Tota z zajezdni autobusowej Wola Duchacka, Andrzej Szymczyk z zajezdni tramwajowej Nowa Huta i Edward Słaboński z zajezdni tramwajowej Podgórze. Do tytułu „Lidera Jakości” było także nominowanych kolejnych sześć osób: Łukasz Biela (zajezdnia tramwajowa Nowa Huta), Janusz Więckowski (zajezdnia tramwajowa Podgórze), Paweł Korabik (zajezdnia autobusowa Bieńczyce), Kamil Kowalski (zajezdnia autobusowa Wola Duchacka), Leszek Wierzbicki (zajezdnia autobusowa Płaszów) i Maciej Machniewicz (inspektor ruchu MPK).
- Wszystkim nagrodzonym należą się duże gratulacje, bo tytuł „Lidera Jakości” zdobywają najlepsi pracownicy poszczególnych zajezdni tramwajowych i autobusowych. Są to osoby, które wzorowo wywiązywały się ze swoich obowiązków, nie spowodowały kolizji, ani wypadku. Co więcej, na ich pracę nie poskarżył się żaden z pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej – powiedział Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes MPK SA w Krakowie ds. Zarządzania Przewozami.
Gratulacje dla najlepszych kierowców i motorniczych przesłał również Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.
Poza tymi osobami wyróżnienia oraz pisma od Prezydenta Krakowa trafiły także do motorniczych i kierowców, którzy podczas swojej pracy pomogli w odnalezieniu zaginionych osób (Renata Sędor, Kamil Kurowski), zareagowali gdy w tramwaju podróżowały agresywne osoby (Mateusz Mularczyk) oraz udzielali pierwszej pomocy rannym (Izabella Tomana, Małgorzata Rozborska, Maciej Wrona, Dariusz Duda, Marcin Wejrzanowski, Henryk Nawara).
- Cieszę się, że możemy docenić i nagrodzić nie tylko te osoby, które bez zarzutu wykonują swoje służbowe obowiązki, ale także tych, którzy są gotowi zatrzymać autobus, tramwaj, aby przyjść z pomocą rannemu pasażerowi czy też pomóc w odnalezieniu zagubionych osób – mówił podczas spotkania Mariusz Szałkowski, wiceprezes MPK SA w Krakowie ds. Eksploatacji i Rozwoju.
Przypomnijmy, że odznaka „Lider Jakości” po raz pierwszy została przyznana w 2009 roku. Trzeba podkreślić, że otrzymanie odznaki „Lidera Jakości” wcale nie jest proste. Lider to osoba, która dba o bezpieczeństwo i komfort wszystkich pasażerów. Dlatego właśnie nagrody nie może otrzymać ktoś, kto spowodował kolizję lub wypadek. Ponadto przed przyznaniem wyróżnienia bardzo skrupulatnie jest oceniana kultura zachowania i komunikowania się z pasażerami oraz dyspozycyjność. W sumie do tej pory takie odznaki trafiły do prawie 60 pracowników MPK SA.