Okres wakacyjny to czas, kiedy najczęściej mamy do czynienia z szalenie przykrym procederem porzucania zwierząt. Aby zwrócić uwagę na ten problem, łódzkie Schronisko dla zwierząt oraz MPK-Łódź zainicjowały kolejną edycję kampanii edukacyjnej.
W drugiej połowie sierpnia 2020 r. w gablotach na 30 przystankach w całej Łodzi pojawiły się plakaty akcji, której ambasadorem jest znany łódzki aktor – Kamil Maćkowiak. Aby zwiększyć siłę przekazu, zamiast porzuconego zwierzęcia pozuje właśnie on.
– Chcemy przypomnieć, iż pies to nie zabawka – mówi Marta Olesińska z łódzkiego schroniska dla zwierząt. – Nie kupujmy zwierząt jako prezenty dla dzieci – dodaje. Mnóstwo takich „nietrafionych” podarków trafia później do schroniska.
– Udział MPK-Łódź to nie tylko udostępnienie gablot, lecz również czujność naszych prowadzących – mówi Bartosz Stępień z Działu Promocji MPK-Łódź. – Niejednokrotnie zdarzało się, iż motorniczowie lub kierowcy ratowali błąkające się psy lub koty – dodaje.
Raz jeszcze uczulamy wszystkich łodzian na los naszych czworonożnych przyjaciół.
Tekst i foto: MPK Łódź