Skontaktuj się z nami 22 568 76 00

Nowe metody dezynfekcji w MPK Kraków

06 04.2020

 

Dezynfekcja pojazdów stała się już na zajezdniach jednym z elementów szarej codzienności.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni podpisało już stałą umowę na tego typu działania. Na swojej stronie internetowej PKA tak informuje o pracach przeprowadzonych w tym zakresie w miniony weekend: „zdezynfekowanych zostało 46 autobusów a dzisiaj następne 32. Powtarzamy te działania po raz 3 ale zapewniamy, zarazem pracowników jak i pasażerów, będziemy te dezynfekcje wykonywali tak długo jak długo będzie to niezbędne”.

Natomiast MPK SA w Krakowie od dziś rozpoczęło testy dezynfekcji tramwajów i autobusów z wykorzystaniem lamp ultrafioletowych. Takiemu procesowi zostało poddanych kilka różnych typów tramwajów i autobusów.

MPK SA już od kilku tygodni każdego dnia dezynfekuje przy pomocy specjalnych środków wszystkie tramwaje i autobusy, a przede wszystkim te elementy, których dotykają pasażerowie (przyciski, poręcze, uchwyty, kasowniki i automaty biletowe). Teraz krakowski przewoźnik zdecydował o wykorzystaniu kolejnej metody dezynfekcji, promieni ultrafioletowych.

„Wykorzystuje ona w swoich sterylizatorach te same promienniki, które są już stosowane m.in. w szpitalach oraz gabinetach zabiegowych i mają potwierdzoną skuteczność w niszczeniu bakterii i wirusów – czytamy w komunikacie MPK Kraków - Lampy UV o długości fal 254 nm są mocowane do specjalnych konstrukcji. Cztery takie zestawy z ośmioma lampami UV zostały wstawione m.in. do wagonu NGT6 na zajezdni tramwajowej Podgórze. Wagon był dezynfekowany w dwóch etapach ze względu na swoją długość 26 metrów. Najpierw lampy zostały ustawione w przedniej części tramwaju, w tym także w rejonie kabiny prowadzącego. Po włączeniu lamp proces dezynfekcji trwał 7 minut. Następnie te same czynności zostały powtórzone w drugiej części pojazdu. Podczas tej dezynfekcji wagon musiał został ustawiony w wydzielonej części hali, tak aby nikt nie miał do niego dostępu. Podczas działania promienników żadna osoba nie mogła przebywać w pobliżu tramwaju, aby nie być narażoną na szkodliwe działanie fal ultrafioletowych (m.in. na skórę i oczy).”

Fot: MPK Kraków

Share