Wywalczyliśmy – wspólne starania Polskiego Związku Pracodawców Transportu Publicznego, Unii Metropolii Polskich oraz Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej odniosły skutek. Przynajmniej częściowy - od dziś zwiększył się limit pasażerów w środkach transportu publicznego.
Do pojazdu może wejść tylu pasażerów, ile wynosi 30 proc. liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących, jednak połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna. Dotychczas limit wyznaczała połowa miejsc siedzących.
Oznacza to, że jednocześnie w pojeździe 18-metrowym będzie mogło podróżować 45 osób, zaś do autobusu/trolejbusu o standardowej długości 12 metrów będzie mogło wejść 30 pasażerów. Przy czym, połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna. Stosowne informacje o zmianie limitów przewożonych pasażerów zostaną umieszczone na pojazdach – przypominają władze MPK Lublin, zadowolone z faktu, że ich wysiłki przyniosły efekt.
Menedżerowie transportu publicznego w całej Polsce są zaniepokojeni sytuacją branży. Po dwóch miesiącach obostrzeń związanych z COVID -19 wpływy ze sprzedaży biletów spadły w niektórych miastach nawet o 80%. Teraz samorządowcy i transportowcy starają się za wszelką cenę na nowo zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu publicznego.
Zapewniamy, że pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie – czytamy w komunikacie MPK Lublin - W trosce o ich zdrowie i bezpieczeństwo kompleksowo dezynfekowane są wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej. Szczególna uwaga zwracana jest na te powierzchnie, których najczęściej dotykają pasażerowie – poręcze, kasowniki, biletomaty i siedzenia. Dodatkowo, odkażane są wszystkie wiaty i słupki przystankowe w granicach administracyjnych Lublina, razem z ławkami i chodnikami.
Podobnie dzieje się w Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Gdyni i Warszawie. Czy tendencja wzrostowa w sprzedaży biletów się pojawi pokażą najbliższe miesiące. Wiele będzie zależeć też od dalszego przebiegu pandemii. Stąd apel Polskiego Związku Transportu Publicznego oraz Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej i Unii Metropolii Polskich o objęcie branży rządową tarczą antykryzysową wciąż pozostaje aktualny.
Foto: PAP