W dniach 14-15 września br. firma Solaris prowadził w Lublinie badania homologacyjne trolejbusów przegubowych Trollino 18M. Było to badanie elektrycznego układu napędowego, które musi być wykonane po podłączeniu do trakcji trolejbusowej. Badania odbywały się w zajezdni MPK Lublin przy ul. Grygowej oraz na ulicach Lublina.
Trolejbusy marki Solaris Trollino 18M zostaną dostarczone do Lublina przez producenta w dwóch dostawach. Pierwsze 5 sztuk już w listopadzie, kolejne 10 sztuk na początku kwietnia 2021 r.
Zamawiane trolejbusy to 18-metrowe, niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy. Trolejbusy będą wyposażone w baterie trakcyjne, które pozwolą im pokonywać odcinki tras bez podłączenia do trakcji. Ponadto pojazdy będą posiadać monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące wyłącznie płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi. Pojazdy będą również posiadały system do zliczania pasażerów.
Lublin był pierwszym polskim miastem, który postawił na fabrycznie nowe i niskopodłogowe trolejbusy przegubowe. W 2014 r. miasto kupiło dwanaście Solarisów Trollino 18. W 2018 roku natomiast pojawiło się 15 sztuk Ursusów CS18LFT. Po realizacji dostaw w ramach ogłoszonych postępowań, w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej, będą łącznie 42 przegubowe trolejbusy.
Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, z projektów unijnych „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej Lublinie” (5 sztuk trolejbusów) oraz „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej (10 trolejbusów).
Źródło/foto.: MPK Lublin Sp. z o.o.